“Orang masjid tak tegur ke dia salah cara ambil wuduk?” Video Najib ambil air sembahyang tersebar pula

“Orang masjid tak tegur ke dia salah cara ambil wuduk?” Video Najib ambil air sembahyang tersebar pula.

Tular satu video di media sosial semalam berkenaan bekas pemimpin negara, Najib razak mengambil air sembahyang di sebuah masjid.

Namun, cara ambil air wuduk pemimpin itu dipertikai oleh orang ramai.

Berikut merupakan tulisan dari warganet :

___

Kalau ambil wuduk tidak sah, pasti solatnya juga tidak sah.
Sedangkan solat tu tiang agama dan amalan pertama yang akan ditanya dalam kubur. Bukan bab mandi mayat yang jarang² orang pandai.
Kalau orang atasan pun tahap ilmu agama macam ni, agak² orang bawah macam mana?
Takkan ramai² macam tu semua takde ilmu agama? Rukun Islam yang kedua plak tu.
Kita kalau nak lantik pemimpin bukan macam nak pilih kedai makan pakai ikut selera je. Kena pilih yang paling berilmu dan paling beragama untuk bimbing kita dunia & akhirat.
BACA:

Leave a Reply

Your email address will not be published.